Paylaş:

TAMAMIYLA YENİ GSX-R1000 VE YENİ GSX-R1000R HUZURUNUZDA!

GSX-R'nin ilk üretiminden bu yana 30 yıl geçti ve 1 milyonun üstünde satış rakamına ulaşıldı. 15. yılını devirdiğinde, GSX-R1000 ilk Supersport sınıfında değişikliğini tamamladı. Günümüzde, altıncı jenerasyon GSX-R1000, yüksek performans kavramını sil baştan tanımlıyor. GSX-R1000 tutkusu ve motor tarihindeki yeri, Suzuki mühendislerinin mesleki deneyimlerine ve profesyonelliklerine dayanır. Bu kişilerin tutkuları; motosiklet, yarış ve sürüş zevki üçlüsünden oluşmaktadır. Bu kişiler, GSX-R1000'nin bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da spor motosikletlerin kralı ünvanına katkıda bulunan profesyonellerdir.

Tüm zamanların, en güçlü, en hızlı ve en sorunsuz GSX-R'ı. Bu model aynı zamanda, kusursuz bir motor elektronik kontrol sistemin, en kompakt, en pratik kullanım kolaylığına ve aerodinamiğe sahiptir. Bu farkları anlamak için, mühendis olmasına gerek yok, o bir GSX-R! Mükemmellik ve emniyetli sürüş konularına önem verilerek üretildi. Bu motosiklet sizi iyi bir sürücü olmaya yardım edecektir. Superbike, Superstock ve uzun mesafeli yarış sporu serisine dayanan 30 yıllık tecrübeye ve MotoGP'nin ulaştığı en son teknolojiye ve modern teknik bilgiye dayanılarak üretildi.

2 versiyonda üretildi, GSX-R1000 ve limitli tip YENİ GSX-R1000R. Her ikisi de asfalt şartları için eksiksiz donanıma sahiptir. İkisinin de aynaları, sinyal lambaları ve plaka işaretleri söküldüğünde, yarış pistine hazır haldeler.

Motor

  • Tüm zamanların en güçlü GSX-R motoru
  • Düşük ve orta devirlerde dezavantajı bulunmayan en yüksek performans
  • Sürüşü destekleme amaçlı, optimize edilmiş motor ölçüleri
  • MotoGP'den gelen iyileştirilmiş performans ve yol tutuşu
  • Uzun yola elverişli dayanıklılık ve güvenilirlik
  • Asistan Sistemleri

  • Sürücü için sunulanlar: Daha fazla güven, emniyet, konfor

Şasi

  • Üretilmiş GSX-R1000'lerin arasında en kompaktı
  • Virajda gaza ve frene bakılmasını gerektirmeyecek, sürücüye daha çok güven veren optimize edilmiş tasarım
  • Şimdiye kadarki GSX-R aerodinamiği

Dizayn

  • GSX-R kimliğinin devamı
  • Rüzgar kanalında ince ayar yapılmış aerodinamik
  • MotoGp'den ilham alınmış tarz ve renk
  • Zarif grenaj, hafif yapısını görsel olarak vurgular

YENİ GSX-R1000/R

YENİ SUZUKI GSX-R1000R HAKKINDA DETAYLAR

İçerisinde MotoGP'den çok şey barındıran yeni motor

GSX-R neredeyse her zaman, sahip olduğu geniş devir aralığıyla adından söz ettirdi: Düşük ve orta devir aralığında etkileyici yüksek performansla kombine edilmiş, yüksek devir torku yeni GSX-R motor da, düşük ve orta devir aralıklarında devir torkundan bağımsız olarak sınıfının en yüksek performansını elde etmek için tasarlanmıştır. Bu tutkulu tasarım hedefine erişmek amacıyla, GSX-RR MotoGP makinesine ait teknoloji, yeni GSX-R motora aktarılmıştır.

Suzuki Racing Değişken Supap Zamanlaması (SR-VVT)

Emmeş kam miline ait zincir dişlisi, kılavuz plakası ve asıl dişli arasına yerleştirilmiştir. Her ikisi de birbirlerine paralel olarak hareket etmeyen dişlilere sahiptir. Dişliler arasında 12 çelik bilye bulunur. Yüksek devirlerde bunlar merkezkaç kuvveti sebebiyle dışarı doğru hareket ederlerse, kılavuz plakası ve onunla birlikte kamk mili, dişlinin tersi yönünde hareket ettirilir. Bu kusursuz mekanik ayar sayesinde, emme subapları daha geç açılırlar. Bundan da önemlisi, daha geç kapanırlar. Bu sayede, maksimum performans artışı, düşük ve orta devir aralığında performans düşürmeden sağlanmış olur.

Suzuki Racing Külbütör Kollu Supap Mekanizması (SR-FFVT)

Yeni GSX-R1000'e ait supapların etkinleştirilmesi, MotoGP ve Formula1'de geliştirildiği şekilde supap iticisi vasıtasıyla gerçekleştirilir. Bu sayede yüksek devirlere eş zamanlı olarak, daha kusursuz supap mekanizma işleyişi sağlanmış olur. Bir supap iticisi, şimdiye kadar kullanılan 16 gramlık itici kumandasına kıyasla sadece 10 gram ağırlığındadır. Gerçek anlamda hareketli olan, döndürülebilir şekilde konumlandırılmış supap iticiye ait ağırlıksa, sadece 3 gram gelmektedir. Bu sebeple sistem, daha iyi devir stabilitesinin ötesinde, daha yüksek supap kursuna sahiptir. Geçerli MotoGP GSX-RR'da olduğu gibi, yeni GSX-R1000'de de DLC kaplı supap iticisi kullanılır.

Suzuki Exhaust Tuning-Alpha
(SET-α)

Suzuki mühendisleri, silindir 1 ve 4 ile birlikte 2 ve 3 egzoz manifoldu arasındaki iki enterferans (kaçak akım) borusuna, servo kontrollü kelebekler monte etmiştir. Bu kelebekler, düşük ve orta devirlerde kapalı konumda olup, bu sayede egzoz sistemindeki rezonans salınımları, bu aralıkta daha yüksek devir torkları sağlarlar. Ancak yüksek devirlerde ise kelebekler arası bağlantı açılır.Ek olarak arttırılmış boru kesiti ve hacmi sayesinde daha düşük egzoz karşı basıncı sayesinde maksimum performansta belirgin bir artış sağlanmıştır.

Suzuki Ek Püskürtmeli Enjektör Sistemi (S-TFI)

Yüksek devirlerde, emme hunileri üzerinden ek püskürtme yapan enjektörler etkinleştirilir ve yanma odalarına inceltilmiş yakıt püskürtülür. Bu işlem sayesinde, daha yüksek performans, motorun daha hızlı tepki vermesi ve verimli yanma meydana gelir.

Suzuki İki Kademeli Emme Sistemi (S-DSI)

Bu yeni sistem, özellikle karmaşık olmayan yapısı, ek ağırlık ve masraf barındırmayan, uzunluğu değişken emme hunisi (etkin emme manifoldu olarak da anılır) avantajlarından faydalanır. Normal şartlarda kısa emme hunileri maksimum performansa etki ederken, uzun borular düşük devir aralıklarında yüksek devir torku sağlarlar. Emme yolu, düşük devirlerde uzun emme hunisine göre davranış sergilerken, yüksek devirlerde kısa huni etkisinin üstüne çıkması sebebiyle, yeni GSX-R1000 akışkanlar mekaniği kaidelerine göre, her iki alanda da kazanç sağlar.

Suzuki Sürüş Modu Seçicisi
(S-DMS)

S-DMS sürücüye, farklı motor karakteristiklerine göre programlanmış olan üç performans ayar (Mapping) seçeneği sunar. Gaz verme ve güç çıkışı, yumuşaktan agresife kadar, yol durumuna, yol tutuş seviyesine ve trafik davranışlarına göre adapte edilebilir. Uygun mod, sol gidonda bulunan bir şalter vasıtasıyla ayarlanır. Tüm ayar (Mapping) seçenekleri, tam performans sağlayacak konuma ayarlıdır. Ayarlanabilir 10'lu çekiş kontrolü ile birlikte, her yola göre uygun ayar bulunur.

Virajlarda daha hızlı sürüş sağlayan motor yapısı

Şimdiye kadarki GSX-R'ın, yarış zaferlerinde, uluslararası Superbike ve uzun mesafe yarışlarında kazanılan unvanlardaki payı büyük. Bunların haricinde erişilmesi çok zor olan, sayısız World-Endurance unvanına layık görülmesi de cabası. Ancak profesyonel yarış sürücüleri ve takımları tarafından, ön tekerlekte daha fazla hassasiyet yanında yarış şartlarında daha fazla çekiş gücü talep edildi. Motora ait uzunluğun ve montaj pozisyonlarının bu özellikleri etkilediği bilinmektedir. Böylece mühendisler silindir sırasını şimdiye kadarkinden 6° daha yukarı kaldırdılar ve böylece külbütör kapağı ön kenarından, motor bloğu arka kenarı arasında ön aksın salıncak koluna mesafesi 20 mm düşürülebildi. Her bir silindir, seleflerinden 1,5 mm daha geniş olsa da, yeni motor 6.6 mm daha daraldı.

200+ BG KONTROLÜ İÇİN ELEKTRONİK SİSTEM

Yeni GSX-R'a ait en güncel elektronik sistemi, 32 Bit'lik çift çekirdekli işlemciye sahip ECM'in ve en son jenerasyon ABS kontrol biriminin oluşturduğu, tam elektronik motor kontrol sisteminden meydana gelir. Eğimli yerlerde ABS ve çekiş kontrolü için, IMU (Inertial Measurement Unit) olarak adlandırılan Continental sensör birimine ihtiyaç duyulur. Bu sensör, makinenin 3 boyutlu hareketini algılar ve bu bilgiyi motor kumandasına ve ABS'ye iletir.

Suzuki Sürüş Modu Seçicisi
(S-DMS)

S-DMS sürücüye, farklı motor karakteristiklerine göre programlanmış olan üç performans ayar (Mapping) seçeneği sunar. Gaz verme ve güç çıkışı, yumuşaktan agresife kadar, yol durumuna, yol tutuş seviyesine ve trafik şartlarına göre adapte edilebilir. Uygun mod, sol gidonda bulunan bir düğme vasıtasıyla ayarlanır. Tüm ayar (Mapping) seçenekleri, tam performansa ayarlıdır. Ayarlanabilir 10'lu çekiş kontrolü ile birlikte, her yola göre uygun ayar bulunur.

Motion Track TCS
(10-kademeli TC)

Yeni GSX-R1000, Motion Track TCS ile birlikte geliyor. Çekiş kontrolünde, yol şartlarına, kişisel tercihlere ve sürüş imkanına göre 10 ince vites kademesi mevcuttur. Tüm vitesler, sürüş esnasında gaz kolu kapalıyken değiştirilebilir. Çekiş kontrolü, tekerlek ve krank mili sensöründen, gaz kolu konumundan, vites ve pozisyon değişikliklerinden (IMU) gelen bilgileri 4 mili saniye aralıklarla değerlendirerek, mevcut veya beklenen çekiş kaybı durumunda çok çabuk şekilde ateşleme zamanına ve kelebek valf ayarına müdahale ederek motor gücünü düşürür.

Hızlı Vites Değiştirme Sistemi

YENİ GSX-R1000R’de, debriyaj yapmaya veya gaz vermeye gerek kalmadan vitesi arttırmaya ve düşürmeye olanak sağlayan Suzuki Racing Quickshifter özelliği bulunmaktadır. Bu sistem, sorunsuz bir vites değişimi amacıyla tam gazda bile 50-75 mili saniyeliğine şanzımana yakıt akışını keser ve böylece neredeyse kesintisiz hızlanma imkanı sağlar.

Kalkış Kontrol Sistemi

Kalkış Kontrol Sistemi, yarış sürücüsüne optimum kalkış için yardımcı olur. Sistem, sürücü tam gaz verdiği esnada motor devrini otomatik olarak kısıtlayarak mükemmel bir hızlanma için mümkün olan en iyi kavramayı sağlamak üzere tork çıkışını optimize eder.

Suzuki Kolay Çalıştırma Sistemi

Sürücü normal şartlarda, motor ateşlenene kadar marş düğmesini basılı tutar. Suzuki Kolay Çalıştırma Sistemi sayesinde, tıpkı modern araçlarda olduğu gibi, kısa süreli marş düğmesine basmak yeterlidir. Kontrol ünitesi sinyali algılar ve marş motorunu belirli bir süre çalıştırır.

Low RPM Assist

Kalkış sırasında ve düşük hızlarda motor devri, kavrama şalteri ve rölanti regülasyonu üzerinden yavaş yavaş yükseltilir. Bu yeni fonksiyon, daha yumuşak bir kalkışı ve motorun Stop-and-Go trafiğinde motorun daha iyi kontrol edilmesini sağlar.

Yeni Suzuki Debriyaj Asistan Sistemi (S-CAS)

Yeni GSX-R1000, revize edilmiş debriyaj asistanı ile birlikte sunuluyor. Yeni yapılandırılmış rampalar, sert vites düşüşlerinde sisteme ait kontrollü debriyaj kaçırması ve yük altında debriyaj disklerine ait basıncın yükseltilmesi fonksiyonlarını optimize eder. Son fonksiyon ise, debriyajın daha yumuşak kavramasını ve bu sayede debriyajın ayrılması için daha az el gücü gereksinimine imkan tanır.

Ergonomik olarak tasarlanmış yakıt deposu

Depoya ait üst kenar, şimdiye kadar kullanılandan 21 mm daha alçakta olup sürücü dikken kendini çok daha kolay küçültebilir. Depoya ait arka tarafın sonu, yoldayken daha fazla hareket özgürlüğü amacıyla yeniden tasarlandı. Sürücünün yol esnasında daha iyi dayanabilmesi amacıyla ön taraflar da aynı şekilde şekillendirildi.

Elektronik kontrollü direksiyon sönümleyici

Sönümleyici, düşük hızlarda tesir etmez ve böylece kolay gidon hareketi sağlanır. Daha fazla sönümleme gerektiren ve rahatsız etmeyen daha yüksek hızlarda, uygun şekilde sönümleme valfleri kapanır.

Showa BFF (Balans Gerektirmeyen Ön Çatal)

GSX-R1000, yarış sporu için geliştirilmiş ve artık seri üretimde de mevcut olan, en yeni jenerasyona sahip Showa BFF® ön çatal (Balans Gerektirmeyen Ön Çatal) ile birlikte satışa sunuluyor. Showa BFF® çatal, daha iyi kontrol edilen amortisör hareketi vasıtasıyla performansı arttırır ve olağan tepki verme ve sabit performansıyla, YENİ GSX-R1000R'nin performansını arttır.

Showa BFRC Lite (Balans Gerektirmeyen Arka Süspansiyon)

BFRC® lite, Showa Balance Free arka teker süspansiyonun en yeni versiyonudur ve daha önceki selefinden çok daha kolaydır. Eşsiz hidrolik sistemi devresinin yardımıyla, şimdiye kadar kullanılan amortisör sistemlerinde kaçınılmaz olan, basınç dağılımındaki salınımlar minimize edilir. Bunun haricinde sönümleme kuvvetini oluşturan mekanik aksam, amortisör silindirinin dışına entegre edilmiş tek bir mahfazada bulunur

Yeni Brembo fren diskleri ve Brembo radyal kollar

Yeni Brembo fren diskleri 3200 mm çapa sahip olup, şimdiye kadar kullanılan fren disklerinden çapı 10 mm daha fazladır.

Taşıyıcı üzerine monte edilen fren diskleri yeni olup, yarısı bilindik "floater" denilen bağlantı vidalarından ve yeni T-Drive'dan oluşur. Yeni ve hafif 6 kollu alüminyum döküm jantlar, yumuşak bir kullanımına ve supersport görünümüne katkı sağlar. Fabrikasyon olarak iyi bilinen Bridgestone RS10 montelidir.

PERFORMANS İÇİN TASARLANDI

Yarışa Hazır Tasarım

Yeni GSX-R1000'de, MotoGp'den esinlenerek dizayn ve aerodinamikle birlikte hız ve kullanımda gelişmeler sağlanmıştır.

Yarıklı fren pedalı

Yüksek hızlarda ön tekerlek freninin rüzgar basıncı sebebiyle etkinleşmesini engellemek amacıyla fren pedalının dış son tarafı deliklidir.

Aerodinamik grenaj

Aerodinamiğin iyileştirilmesi amacıyla yeni grenaj daha kompakt ve 16 mm daha dardır. Dar ön taraf sayesinde, rüzgar direnci ve kaldırma kuvveti şimdiye kadar geçerli modele kıyasla bariz şekilde düşürülmüştür. Yassı başlarıyla grenaj vidaları bile,daha düşük rüzgar direnci amacıyla optimize edilmiştir. Sürücünün grenaj arkasında daha iyi küçülebimesi amacıyla, yeni benzin deposu daha düşük ve daha incedir.

SUZUKI Ram Air Direct (SRAD)

Kompakt LED farlar yardımıyla, daha büyük hava girişleri en yüksek hava basıncının bulunduğu orta kısma indirildi. Airbox'a daha fazla hava miktarı amacıyla girişler, eskisine oranla daha yuvarlak olarak şekillendirildi.

Tamamıyla LCD dizayna sahip çok fonksiyonlu kadranlar.

Aynı şekilde hafif ve kompakt gösterge paneli, tam LCD sayesinde bariz şekilde daha fazla bilgiler mevcuttur. Vites değiştirme lambası yeniden şekillendirildi ve en iyi görüş için yukarıda konumlandırıldı. 10 LED kontrol ve ikaz lambaları, LCD ekranın solunda ve sağında konumlandırıldı. LCD bar gösterge olarak devir göstergesi, kolay görünüm amacıyla üste konumlandırıldı ve bir Peak-hold fonksiyonu üzerinden gaz kolu kesilmeden önceki en yüksek devri gösterir veya vites düşürürken kısa süreli olarak devri göstermeye devam eder. YENİ GSX-R1000R, özel ve asil siyah ekran arka fonuyla satışa sunulmuştur.

LED aydınlatma teknolojisi

GSX-R1000, Suzuki'ye ait ilk LED farlı motosiklettir. Yüksek güce sahip LED far, kompakt ve hafif olmanın yanında keskin görüş ve düşük ağırlıkla GSX-R'a avantaj sağlamaktadır. Aynı şekilde göze çarpıcı LED yan lambalar (sadece YENİ GSX-R1000R) ve mütevazi LED sinyal lambaları da aynı etkiyi sağlarlar. Arka lamba da, aynı şekilde LED teknolojisine sahiptir.

TEKNİK BİLGİLER

Motor ve şanzıman
Motor tipi, soğutma sistemi 4 silindirli, 4 zamanlı sıralı motor, sıvı soğutmalı
Silindir hacmi / çap X strok 1000 cm3 / 76,0 x 55,1
Sıkıştırma oranı 13,2:1
Maksimum güç 149kW / 13.200 min-¹ (202BG)
Maks. devir / tork 118Nm / 10.800 min-¹
Silindir başına supap 4 (Titan)
Supap mekanizmasıDOHC (supap iticisi), SR-VVT değişken zamanlamalı
Yakıt sistemiRide-by-wire benzin enjeksiyonu, Ø 46 mm S-DSI emme hunisine sahip (Suzuki İki Kademeli Emme) ve S-TFI (Suzuki Ek Püskürtmeli Enjektör Sistemi, 2. emme hunisi üzerinden enjeksiyon)
Yağlama sistemiYağ soğutuculu ıslak karter
Marş sistemiElektronik marş
Debriyaj tipi Çoklu disk, ıslak (SCAS)
Şanzıman / Diferansiyel dişli takımı 6 vitesli ayaktan kontrollü / zincirli
Yürür aksam
Şasi türüKöprü şasi
Ön tekerlek çatalı USD-çatal (Showa BFF), Ø 43mm
Ön tekerlek süspansiyonu- / amortisör sistemi Helezon yaylı / Showa BFF Damping System (Balans Gerektirmeyen Çatal)
Arka çatal Superbike- merkezi süspansiyon gergi koluna (Showa BRC) sahip salınım çubuğu, kaldırma sistemi, alüminyum
Arka tekerlek süspansiyonu- / amortisör sistemi Helezon yaylı, Showa BRC Süspansiyon Sistemi (Balans Gerektirmeyen Arka Amortisör Ünitesi)
Arka tekerlek süspansiyonuTamamıyla ayarlanabilir
Ön fren sistemi Brembo T-Drive diske sahip çift diskli fren, Ø 320mm
Arka fren sistemi Tek diskli fren, Ø 220mm
Ön jant / lastik 17 M/C x MT 3.50 / 120/70ZR17 M/C (58W)
Arka jant / lastik 17 M/C x MT 6.00 / 190/55ZR17 M/C (75W)
Kaster açısı / kaster mesafesi 66,8° / 95mm
Elektrik sistemi
Ateşleme sistemiTamamıyla dijitalleştirilmiş motor kontrol sistemi
Boyutlar, ölçüler
Ölçüler (U / G / Y) 2075 mm / 710 mm / 1150 mm
Tekerlekler arası mesafe1410 mm
Sele yüksekliği825 mm
Sürüşe hazır boş ağırlık203 kg
İzin verilen toplam ağırlık390 kg

6563 Sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun kapsamında Suzuki Motorlu Araçlar Pazarlama A.Ş., iştirakleri ve ticari iş ortakları kanalıyla iletilecek her türlü ticari elektronik iletiye açıkça muvafakat ederim. Ticari elektronik iletinin içeriğinin ve gönderiye ilişkin diğer kayıtların gerektiğinde T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na sunulmak üzere kayıt altına alınarak saklanacaktır.