Yakında Bayilerimizde

Paylaş:

Tamamıyla GSX-R 1000 / ABS ve GSX-R 1000R / ABS Huzurunuzda!

GSX-R'nin doğumundan bu yana 30 yıl geçti ve 1 milyonun üstünde satış rakamı elde edildi. 15. yılını devirdiğinde, GSX-R1000 ilk Supersport sınıfında değişikliğini tamamladı. Günümüzde, altıncı jenerasyon GSX-R1000, yüksek performans kavramını sil baştan tanımlıyor. GSX-R1000 tutkusu ve motor tarihindeki yeri, Suzuki mühendislerinin mesleki bilgilerine ve profesyonelliklerine dayanır. Bu adamların tutkuları: Motosiklet. Yarış. Sürüş. GSX-R1000'nin geçmişteki King of Sportbikes adını tekrar kazandırma gayesi bulunan tutkulu kişiler.

Tüm zamanların, en güçlü, en hızlı ve en sorusuz GSX-R'ı. Aynı zamanda, kusursuz bir motor elektronik kontrol sistemine sahip, en kompakt, en kolay kullanıma sahip ve en aerodinamiği. Bunu anlamak için, mühendis diplomasına ihtiyacınız olmayacak. Ancak bunların ötesinde, o bir GSX-R! Mükemmel ve güvenilir çalışma kavramlarını yerine getirmek amacıyla üretildi. Daha iyi bir sürücü olmaya yardım eder. Superbike, Superstock ve uzun mesafede yarış sporu serisine dayanan 30 yıllık tecrübeyle ve MotoGP'nin en yeni teknoloji ve modern teknik bilgisiyle kombine edildi.

2 versiyonda üretildi, GSX-R1000 ve limitlendirilmiş versiyon GSX-R1000R. Her ikisi de yol için, eksiksiz donanıma sahip. İkisinin de aynaları, sinyal lambaları ve plaka işaretleri söküldüğünde, yarış pistine hazır haldeler.

Motor

  • Tüm zamanların en güçlü GSX-R motoru
  • Düşük ve orta devirlerde dezavantajı bulunmayan en yüksek performans
  • Sürüş davranışını destekleme amaçlı, optimize edilmiş motor ölçüleri
  • MotoGP'den gelen iyileştirilmiş performans ve yol tutuşu.
  • Uzun yola elverişli dayanıklılık ve güvenilirlik.
  • Asistan Sistemleri

  • Sürücü için destek: Daha fazla güvenilirlik, daha fazla güvenlik, daha fazla konfor.

Şasi

  • Üretilmiş GSX-R1000'lerin arasında en kompaktı
  • Gaza, viraja, frene bakılmaksızın, sürücüye daha çok güven veren optimize edilmiş tasarım.
  • Şimdiye kadarki GSX-R aerodinamiği

Dizayn

  • GSX-R kimliğinin devamı
  • Rüzgar kanalında ince ayar yapılmış aerodinamik
  • MotoGp'den ilham alınmış tarz ve renk
  • Zarif grenaj, hafif yapısını optik olarak vurgular

Yeni GSX-R 1000 / ABS

Yeni Suzukı GSX-R 1000 / ABS Hakkında Detaylar

İçerisinde MotoGP'den Çok Şey Barındıran Yeni Motor

GSX-R neredeyse her zaman geniş devir aralığıyla kendinden söz ettirdi: Düşük ve orta devir aralığında etkileyici yüksek performansla kombine edilmiş, yüksek devir torku Yeni GSX-R motor da, düşük ve orta devir aralıklarında devir torkundan bağımsız olarak sınıfının en yüksek performansını elde etmek için tasarlanmıştır. Bu tutkulu tasarım hedefine erişmek amacıyla, GSX-RR MotoGP makinesine ait teknoloji, yeni GSX-R motora transfer edilmiştir.

Suzuki Racing Variable Valve
Timing (SR-VVT)

Giriş eksantrik miline ait zincir dişlisi, kılavuz plakası ve asıl dişli arasına yerleştirilmiştir. Her ikisi de birbirlerine paralel olarak hareket etmeyen dişlilere sahiptir. Dişliler arasında 12 çelik bilye bulunur. Yüksek devirlerde bunlar merkezkaç kuvveti sebebiyle dışarı doğru hareket ederlerse, kılavuz plakası ve onunla birlikte eksantrik mili, dişlinin tersi yönünde hareket ettirilir. Bu kusursuz mekanik ayar sayesinde, emme subapları daha geç açılırlar. Bundan da önemlisi, daha geç kapanırlar. Bu sayede, maksimum performans artışı, düşük ve orta devir aralığında performans düşürmeden yükseltilmiş olur.

Suzuki Racing Finger Follower
Valve Train (SR-FFVT)

Yeni GSX-R1000'e ait supapların etkinleştirilmesi, MotoGP ve Formula1'de geliştirildiği şekilde supap itici vasıtasıyla gerçekleştirilir. Bu sayede yüksek devirlere eş zamanlı olarak, daha kusursuz supap kumandası sağlanmış olur. Bir supap itici, şimdiye kadar kullanılan 16 gramlık itici kumandasına kıyasla sadece 10 gram ağırlığındadır. Gerçek anlamda hareketli olan, döndürülebilir şekilde konumlandırılmış supap iticiye ait ağırlıksa, sadece 3 gram gelmektedir. Bu sebeple sistem, daha iyi devir stabilitesinin ötesinde, daha yüksek supap kursuna sahiptir. Geçerli MotoGP GSX-RR'da olduğu gibi, yeni GSX-R1000'de de DLC kaplı supap itici kullanılır.

Suzuki Exhaust Tuning-Alpha
(SET-α)

Suzuki mühendisleri, silindir 1 ve 4 ile birlikte 2 ve 3 egzoz manifoldu arasındaki iki enterferans (kaçak akım) borusuna, servo kumandalı kapakçıklar monte etmiştir. Bu kapakçıklar, düşük ve orta devirlerde kapalı konumda olup, bu sayede egzoz sistemindeki rezonans salınımları, bu aralıkta daha yüksek devir torklarını sağlarlar. Ancak yüksek devirlerde kapakçıklar arası bağlantı açılır. Maksimum performansta belirgin bir artış, ek olarak arttırılmış boru kesiti ve hacmi sebebiyle, düşürülmüş egzoz karşı basıncı sayesinde meydana gelir.

Suzuki Top Feed Injector
(S-TFI)

Yüksek devirlerde, emme hunileri üzerinden ikincil enjeksiyon memeleri etkinleştirilir ve yanma odalarına inceltilmiş yakıt püskürtülür. Bu işlem sayesinde, daha yüksek performans, daha iyi tepkime reaksiyonu ve verimli yanma avantajları meydana gelir.

Suzuki Dual Stage Intake
(S-DSI)

Bu yeni sistem, özellikle karmaşık olmayan yapısı, ek ağırlığı ve masraf bulunmayan, uzunluğu değişken emme hunisi (etkin emme manifoldu olarak da anılır) avantajlarından faydalanır.
Normal şartlarda kısa emme hunileri maksimum performansa etki ederken, uzun borular düşük devir aralıklarında yüksek devir torku sağlarlar. Emme yolu, düşük devirlerde uzun emme hunisine göre davranış sergilerken, yüksek devirlerde kısa huni etkisinin üstüne çıkması sebebiyle, yeni GSX-R1000 akışkanlar mekaniği kaidelerine göre, her iki alanda da kazanç sağlar.

Suzuki Drive Mode Selector
(S-DMS)

S-DMS sürücüye, farklı motor karakteristiklerine göre programlanmış olan üç performans ayar (Mapping) seçeneği sunar. Gaz verme ve güç çıkışı, yumuşaktan agresife kadar, yol durumuna, yol tutuş seviyesine ve trafik davranışlarına göre adapte edilebilir. Uygun mod, sol gidonda bulunan bir şalter vasıtasıyla ayarlanır. Tüm ayar (Mapping) seçenekleri, tam performansa ayarlıdır. Ayarlanabilir 10'lu çekiş kontrolü ile birlikte, her yola göre uygun ayar bulunur.

Virajlarda Daha Hızlı Sürüş Sağlayan Motor Konstrüksiyonu

Şimdiye kadarki GSX-R'ın, yarış zaferlerinde, uluslararası Superbike ve uzun mesafe yarışlarında kazanılan unvanlarda payı büyük. Bunların haricinde erişilemeyen, sayısız World-Endurance unvanı da cabası. Ancak profesyonel yarış sürücüleri ve takımları tarafından, ön tekerlekte daha fazla hassasiyet yanında yarış şartlarında daha fazla çekiş talep edildi. Motora ait uzunluğun ve montaj pozisyonlarının bu özellikleri etkilediği bilinmektedir. Böylece mühendisler silindir sırasını şimdiye kadarkinden 6° daha yukarı kaldırdılar ve böylece külbütör kapağı ön kenarından, motor muhafazası arka kenarı arasında 22 mm daha düşük montaj uzunluğu elde ettiler. Bu sayede ön aksın salıncak koluna mesafesi 20 mm düşürülebildi. Her bir silindir, seleflerinden 1,5 mm daha geniş olsa da, yeni motor 6.6 mm daha daraldı.

200+ Bg Kontrolü İçin Elektronik Sistem

Yeni GSX-R'a ait en güncel elektronik sistemi, kalbini 32 Bit'lik çift çekirdekli işlemciye sahip ECM'in ve en son jenerasyon ABS kumanda biriminin oluşturduğu, tam elektronik motor kontrol sisteminden meydana gelir. Eğimli yerlerde ABS ve çekiş kontrolü için, IMU (Inertial Measurement Unit) olarak adlandırılan Continental sensör birimine ihtiyaç duyulur. Bu sensör, makinenin 3 boyutlu hareketini algılar ve bu bilgiyi motor kumandasına ve ABS'ye iletir.

Suzuki Drive Mode Selector
(S-DMS)

S-DMS sürücüye, farklı motor karakteristiklerine göre programlanmış olan üç performans ayar (Mapping) seçeneği sunar. Gaz verme ve güç çıkışı, yumuşaktan agresife kadar, yol durumuna, yol tutuş seviyesine ve trafik davranışlarına göre adapte edilebilir. Uygun mod, sol gidonda bulunan bir şalter vasıtasıyla ayarlanır. Tüm ayar (Mapping) seçenekleri, tam performansa ayarlıdır. Ayarlanabilir 10'lu çekiş kontrolü ile birlikte, her yola göre uygun ayar bulunur.

Motion Track TCS
(10-kademeli TC)

Yeni GSX-R1000, Motion Track TCS ile birlikte geliyor. Çekiş kontrolünde, yol şartlarına, kişisel tercihlere ve sürüş imkanına göre 10 ince geçiş kademesi mevcuttur. Tüm kademeler, sürüş esnasında gaz kolu kapalıyken değiştirilebilir Çekiş kontrolü, tekerlek ve krank mili sensöründen, gaz kolu konumundan, vites ve pozisyon değişikliklerinden (IMU) gelen bilgileri 4 mili saniye aralıklarla değerlendirerek, mevcut veya beklenen çekiş kaybı durumunda çok çabuk şekilde ateşleme zamanına ve kelebek valf ayarına müdahale ederek motor gücünü düşürür.

Yeni Suzuki Clutch Assist System
(S-CAS)

Yeni GSX-R1000, revize edilmiş kavrama asistanı ile birlikte sunuluyor. Yeni yapılandırılmış rampalar, sert vites düşüşlerinde sisteme ait kontrollü kavrama kayması ve yük altında kavrama disklerine ait basıncın yükseltilmesi fonksiyonlarını optimize eder. Son fonksiyon ise, kavramanın daha yumuşak yaylanmasını ve bu sayede kavramanın çekilmesi amacıyla daha az el gücü kullanımına imkan tanır.

Elektronik Kumandalı Direksiyon Sönümleyici

Sönümleyici, düşük hızlarda tesir etmez ve böylece kolay gidon hareketi sağlanır. Daha fazla sönümleme gerektiren ve rahatsız etmeyen daha yüksek hızlarda, uygun şekilde sönümleme valfleri kapanır.

Suzuki Easy Start System

Sürücü normal şartlarda, motosikletin yol verilmesi amacıyla motor ateşlenene kadar marş düğmesine basılı tutar. Suzuki Easy Start System sayesinde, tıpkı modern araçlarda olduğu gibi, kısa süreli marş düğmesine basmak yeterlidir. Kontrol ünitesi sinyali algılar ve marş motorunu belirli bir süre çalıştırır.

Low RPM Assist

Kalkış sırasında ve düşük hızlarda motor devri, kavrama şalteri ve rölanti regülasyonu üzerinden yavaş yavaş yükseltilir. Bu yeni fonksiyon, daha yumuşak bir kalkışı ve motorun Stop-and-Go trafiğinde motorun daha iyi kontrol edilmesini sağlar.

Yeni Brembo Fren Diskleri Ve Brembo Radyal Kollar

Yeni Brembo fren diskleri 3200 mm çapa sahip olup, şimdiye kadar kullanılan fren disklerinden çapı 10 mm daha fazladır.
Taşıyıcı üzerine monte edilen fren diskleri yeni olup, yarısı bilindik "floater" denilen bağlantı vidalarından ve yeni T-Drive'dan oluşur.
Yeni ve hafif 6 kollu alüminyum döküm jantlar, yumuşak bir kullanımına ve supersport görünümüne katkı sağlar. Fabrikasyon olarak iyi bilinen Bridgestone RS10 montelidir.

Ergonomik Olarak Tasarlanmış Yakıt Deposu

Depoya ait üst kenar, şimdiye kadar kullanılandan 21 mm daha alçakta olup sürücü dikken kendini çok daha kolay küçültebilir.
Depoya ait arka tarafın sonu, yoldayken daha fazla hareket özgürlüğü amacıyla yeniden tasarlandı.
Sürücünün yol esnasında daha iyi dayanabilmesi amacıyla ön taraflar da aynı şekilde şekillendirildi.

Performans İçin Tasarlandı

Track Ready Design

Yeni GSX-R1000'de, MotoGp'den esinlenerek dizayn ve aerodinamikle birlikte hız ve kullanımda düzeltmeler gelmiştir.

Yarıklı Fren Pedalı

Yüksek hızlarda ön tekerlek freninin rüzgar basıncı sebebiyle etkinleşmesini engellemek amacıyla fren pedalının dış son tarafı deliklidir.

Aerodinamik Grenaj

Aerodinamiğin iyileştirilmesi amacıyla yeni grenaj daha kompakt ve 16 mm daha dardır. Dar ön taraf sayesinde, rüzgar direnci ve kaldırma kuvveti şimdiye kadar geçerli modele kıyasla bariz şekilde düşürülmüştür. Yassı başlarıyla grenaj vidaları bile,daha düşük rüzgar direnci amacıyla optimize edilmiştir. Sürücünün grenaj arkasında daha iyi küçülebimesi amacıyla, yeni benzin deposu daha düşük ve daha incedir.

SUZUKI Ram Air Direct
(SRAD)

Kompakt LED farlar yardımıyla, daha büyük hava girişleri en yüksek hava basıncının bulunduğu ortaya tarafa indirildi.
Airbox'a daha fazla hava miktarı amacıyla girişler, eskisine oranla daha yuvarlak olarak şekillendirildi.

Tamamıyla LCD Dizayna Sahip Çok Fonksiyonlu Kadranlar

Aynı şekilde hafif ve kompakt gösterge paneli, tam LCD sayesinde bariz şekilde daha fazla bilgiler mevcuttur. Vites değiştirme lambası yeniden şekillendirildi ve en iyi görüş için yukarıda konumlandırıldı.
10 LED kontrol ve ikaz lambaları, LCD ekranın solunda ve sağında konumlandırıldı. LCD bar gösterge olarak devir göstergesi, kolay görünüm amacıyla üste konumlandırıldı ve bir Peak-hold fonksiyonu üzerinden gaz kolu kesilmeden önceki en yüksek devri gösterir veya vites düşürürken kısa süreli olarak devri göstermeye devam eder. GSX-R1000R, özel ve asil siyah ekran arka fonuyla satışa sunulmuştur.

LED Aydınlatma Teknolojisi

GSX-R1000, Suzuki'ye ait ilk LED farlı motosiklettir. Yüksek güce sahip LED far, kompakt ve hafif olmanın yanında keskin görüş ve düşük ağırlıkla GSX-R'a avantaj sağlamaktadır. Aynı şekilde göze çarpıcı LED yan lambalar (sadece GSX-R1000R) ve mütevazi LED sinyal lambaları da aynı etkiyi sağlarlar. Arka lamba da, aynı şekilde LED teknolojisine sahiptir.

Teknik Bilgiler

Motor ve şanzıman
Motor tipi , soğutma sistemi 4 silindirli, 4 zamanlı sıralı motor, sıvı soğutmalı
Silindir hacmi / çap X sığa 1000 cm3 / 76,0 x 55,1
Sıkıştırma oranı 13,2:1
Nominal gücü (yığılma basınçsız) 149kW / 13.200 min-¹ (202BG)
Maks. devir torku 118Nm / 10.800 min-¹
Silindir başına supap 4 (Titan)
Supap kumandası DOHC (supap iteceği), SR-VVT değişken kumanda süreleri
Karışım oluşumu Ride-by-wire benzin enjeksiyonu, Ø 46 mm S-DSI emme hunisine sahip (Suzuki Dual Stage Intake) ve S-TFI (Suzuki Top Feed Injection, 2. emme hunisi üzerinden enjeksiyon memesi)
Motor yağlaması Yağ soğutuculu ıslak daldırmalı
Marş motoru sistemi Elektronik marş
Kavrama, etkinleştirme Çoklu disk-Yağ banyolu kavrama (SCAS), çekme kablosu
Şanzıman / Diferansiyel dişli takımı 6-vitesli ayaktan kontrollü / conta-zincir
Elektrik sistemi
Ateşleme sistemi Tamamıyla dijitalleştirilmiş motor kontrol sistemi
Yürür aksam
Şasi türü Köprü şasi
Ön tekerlek çatalı USD-çatal (Showa BFF), Ø 43mm
Ön tekerlek süspansiyonu- / amortisör sistemi Helezon yaylı / Showa BFF Damping System (Balance Free Fork)
Arka çatal Superbike- merkezi süspansiyon gergi koluna (Showa BRC) sahip salınım çubuğu, kaldırma sistemi, alüminyum
Arka tekerlek süspansiyonu- / amortisör sistemi Helezon yay, gazlı süspansiyon
Arka tekerlek-Süspansiyon-Ayar Süspansiyon ön gerilimi, çekme kademesi, High- ve Low-Speed'de basınç kademesi
Ön fren sistemi Brembo T-Drive diske sahip çift diskli fren, Ø 320mm
Arka fren sistemi Tek diskli fren, Ø 220mm
Ön jant / lastik 17 M/C x MT 3.50 / 120/70ZR17 M/C (58W)
Arka jant / lastik 17 M/C x MT 6.00 / 190/55ZR17 M/C (75W)
Direksiyon diş ucu açısı / dingil pimi 66,8° / 95mm
Boyutlar, ölçüler
Ölçüler (U / G / Y) 2075 mm / 710 mm / 1150 mm
Tekerlek durumu 1410 mm
Sele yüksekliği 825 mm
Sürüşe hazır boş ağırlık 202 kg
İzin verilen toplam ağırlık 390 kg
İşbu Form yoluyla doldurduğunuz kişisel bilgileriniz, iradi beyanınız doğrultusunda; Suzuki Motorlu Araçlar Pazarlama A.Ş. (Suzuki) ve “www.suzuki.com.tr” internet sitesinde adı geçen Suzuki yetkili satıcı ve servislerimiz tarafından düzenlenen kampanyalar, yeni araç, yedek parça, aksesuar tanıtımları, bakım hatırlatmaları, marka ortaklıkları ve yol yardım bilgilendirmeleri, satış, pazarlama ve showroom aktiviteleri, özel gün kutlamaları, satış ve servis memnuniyet anketi vb. sair memnuniyet ve kalite amaçlı bilgilendirme ve pazarlama faaliyetlerinde size daha iyi hizmet verebilmek için SMS, e-posta, telefon, posta kanallarımızda kullanılacaktır. İşbu form ile bizimle paylaştığınız kişisel verileriniz, “www.suzuki.com.tr” internet sitemizde yer alan aydınlatma metnindeki prensiplere göre işlenecek ve aktarılacaktır. Kişisel verilerinize ilişkin hak ve talepleriniz ile ilgili detaylı bilgiye “www.suzuki.com.tr” internet sitesinden ulaşabilirsiniz.